Beste leden,

In de afgelopen jaren is gebleken dat het invullen van de kantinediensten een erg grote uitdaging is voor sommige teams.

De behoefte om dit anders te gaan doen is groot, want immers zonder de kantine inkomsten wordt het erg lastig voor de club en dat is iets wat we allemaal niet willen.

Vorig jaar is er al aangekondigd dat ieder team zelf verantwoordelijkheid heeft voor het invullen van de kantinediensten tijdens de thuiswedstrijden van zijn of haar team. Per team is er gevraagd een contactpersoon aan te wijzen die contact houdt met de kantine coördinator. De meeste teams hebben dat vorig jaar ook zo gedaan. Dit jaar blijft deze manier van communicatie bestaan en gaat er opnieuw gevraagd worden om een contactpersoon te kiezen binnen het team. Deze contactpersonen houden de contacten over diensten met de coördinatoren van dit jaar Melanie Khan en Melissa van Gelderen.

Wat er dit jaar veranderd is, is dat er in de KNBSB (sportlink) app verschillende categorieën zijn voor ieder team zodat het meer overzichtelijk is welke dienst bij welk team hoort. Daarnaast krijgt ieder team de keuze om de kantinediensten zelf binnen het team te regelen of dat de coördinatoren deze kantinediensten gelijkmatig gaan indelen over de leden van het team.

Indien een team het zelf regelt, dan gaan wij ervanuit dat al deze kantinediensten netjes via de KNBSB-app zullen worden ingeschreven door de desbetreffende vrijwilliger en dan zullen de punten die de vrijwilliger voor deze dienst verdient automatisch via het systeem worden bijgehouden.

Indien een team dit niet intern regelt gaan wij als coördinatoren de kantinediensten gelijkmatig over de leden van dat team verdelen. De kantinediensten moeten dan ook door het aangewezen lid worden ingevuld. Dit zal niet zijn door zelf de kantinedienst te draaien want er moet immers een topwedstrijd gespeeld worden!

Andere leden, vrijwilligers, ouders, vrienden (18+), opa’s en oma’s mogen allemaal gevraagd worden om deze kantinedienst te draaien. Natuurlijk blijft er een mogelijkheid om intern deze kantinediensten te ruilen bij bijvoorbeeld afwezigheid of ziekte van het desbetreffende lid. Onderaan de mail nog een korte uitleg waar de categorieën in de app zijn en hoe je ruilt!

Wanneer er meerdere personen staan die niet eerder de kantinedienst gedraaid hebben, zal de contactpersoon van het team contact leggen met Melanie en/of Melissa, zodat wij kunnen organiseren dat er iemand aanwezig is die de uitleg kan geven. Gelukkig hebben we een simpel systeem en hebben we binnen de Petrels vele lieve mensen die altijd klaarstaan om te ondersteunen!

Samen gaan wij er weer een top seizoen van maken en zorgen wij er met elkaar voor dat we ook de kantine draaiende kunnen houden!

Met sportieve groeten,

Melissa en Melanie

Via onderstaande link kom je bij de uitleg hoe je de vrijwilligerstaken in de app kunt zien.

https://flyingpetrels.nl/vrijwilligers-gezocht/

 

Zie hieronder een aantal van de nieuw aangemaakte categorieën

 

Ruilen doe je door op de dubbele pijl achter je naam te klikken, dan kan een ander lid op deze dienst klikken en wordt jou naam eruit gehaald, zie onderstaande printscreens